Ny og bedre reiseforsikring

Som medlem i Skolenes landsforbund får du utvidet din reiseforsikring fra 1. juli 2016, til Topp reiseforsikring. Dette er en av markedets beste forsikringer….

13. mai 2016

Fra 1. juli 2016 innføres LOfavør Topp reiseforsikring for alle medlemmer som ikke reserverer seg mot forsikringen. (Foto: Piuxabay)

Som medlem i Skolenes landsforbund får du utvidet din reiseforsikring fra 1. juli 2016, til Topp reiseforsikring. Dette er en av markedets beste forsikringer.

Forsikringen vil nå også gjelde reiser til og fra jobb og skole, i tillegg til ferie- og fritidsreiser i hele verden, og forsikringssummene er høyere.

– Forsikringen gjelder deg, ektefelle/samboer og barn under 20 år, uansett om familien reiser sammen, eller hver for seg. Barnebarn og oldebarn under 20 år er også omfattet, hvis de reiser sammen med deg, sier SL-nestleder Gunnvor Sen.

– Utvidelsen av reiseforsikringen, for alle medlemmer unntatt studenter, skjer automatisk – de trenger altså ikke gjøre noe. For studentmedlemmene blir det dessverre ingen endringer i denne omgang, og de må eventuelt ordne Topp reiseforsikring selv, fortsetter hun.

Fortsatt tre forsikringer

Gunnvor Sen, 2. nestleder i SL.

Ordinære medlemmer vil kun betale 22 kroner ekstra i forsikring per måned. I dag betaler de 193 kroner for alle tre forsikringene. Den nye månedsprisen blir 215 kroner og inkluderer LOfavør Kollektiv hjemforsikring, HELP advokatforsikring og Topp reiseforsikring.

– En svært konkurransedyktig og gunstig pris, mener Gunnvor Sen.

For pensjonistmedlemmene er det litt annerledes. De vil kun betale 27 kroner ekstra i medlemskontingent per måned (kroner 324 per år). Det betyr at årskontingenten går opp fra 800 kroner til 1.124 kroner, for de under 76 år, og fra 300 kroner til 624 kroner for de som er over 75 år.

Både ordinære medlemmer og pensjonistmedlemmer finner sitt digitale reiseforsikringskort under «Mine fordeler» i LOfavør-appen.

– Vi gjør oppmerksom på at de nye vilkårene gjelder reiser som starter 1. juli 2016 og senere. Har du allerede utvidet med toppdekning i SpareBank1, så blir denne automatisk slettet 1. juli 2016, slik at du går inn under avtalen med Skolenes landsforbund, sier Gunnvor Sen.

Mulig å reservere seg

Dersom du ikke ønsker reiseforsikring via medlemskapet (det er dessverre ikke mulig å beholde dagens standard forsikring), må du reservere deg mot forsikringen.

Det kan du gjøre ved å sende inn denne reservasjonserklæringen til skolenes@skolenes.no. Frist 25. mai 2016.

PS! Velger du å reservere deg, har du kun to forsikringer: LOfavør Kollektiv hjemforsikring og HELP advokatforsikring.

Har du spørsmål? Ta kontakt med Skolenes landsforbund via skolenes@skolenes.no / 993 56 060

Pixabay-bildet er frigjort under denne lisensen[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]