Meklingstidspunkt fastsatt

Skolenes landsforbund (SL) brøt 9. september forhandlingene med Virke. Meklingen starter 10. november. Også Unio, Akademikerne og Lederne brøt forhandlingene med Virke for medlemmene…

23. september 2016

Nestleder i SL, Terje Moen.

Også Unio, Akademikerne og Lederne brøt forhandlingene med Virke for medlemmene innen helse-, utdanning- og kultursektoren (HUK-området).

Meklingstidspunktet er satt til 10.- og 11. november. Blir det ikke løsning i meklingen, kan det bli streik fra lørdag 12. november.

Bruddet ble i hovedsak begrunnet i at Virke vil ta styringsretten over pensjonsordningene i blant annet skoler, høyskoler og spesialisthelsetjenesten, noe Skolenes landsforbund ikke kunne slutte seg til.

Nestleder Terje Moen representerer Skolenes landsforbund i meklingen, sammen med forbundssekretærene Brit Langvik og Geir Granås.

Relevant lenke:
SL: Brudd i HUK-forhandlingene