Diskuterer fremtidens skole

Lederen av Ludvigsenutvalget, Anne Finborud og Steffen Handal gir sitt syn på fremtidens skole under et seminar i Oslo tirsdag.   Seminaret finner sted…

23. november 2015

Steffen Handal. 2. nestleder i Utdanningsforbundet 2013-2015.

SL-leder Anne Finborud.

Seminaret finner sted på Blindern, Helga Engs Hus, Sem Sælandsvei 7, Auditorium 3 og begynner kl. 18.00.

Professor Sten Runar Ludvigsen, leder av Ludvigsenutvalget, innleder om utredningen «NOU 2015: 8 Fremtidens skole. Fornyelse av fag og kompetanser.»

Deretter skal nyvalgt leder i Utdanningsforbundet, Steffen Handal, gi hans forbunds syn på «utredningens framtidsvisjoner om norsk skole». Anne Finborud skal på talerstolen etter Handal, og har samme tittel på sitt innlegg.

Det er anledning for publikum i salen å stille spørsmål.

Seminaret varer til kl. 20.00 og er gratis.

Relevante lenker:
– Glimrende om fremtidens skole
SL:
Staker ut kursen for fremtidens skole
SL:
Rapport som er viktig for oss alle (høringssvar, PDF)
Regjeringen: NOU 2015: 8 Fremtidens skole — Fornyelse av fag og kompetanser (PDF)
Institutt for pedagogikk: Åpent kveldsseminar: NOU 2015: 8 Fremtidens skole. Fornyelse av fag og kompetanser